Trip to Ipoh, Perak
Kemarin dah beli tiket bas untuk ke Ipoh, saja je beli sesiap, alang-alang dah lalu kot Shahab Perdana kemarin. Nak bertolak ke sana petang ni, koi 3.30 petang dengan bas Transnasional.

Sebelum nak pi tu, saja pusing-pusing Aloq Setaq jap. Beli komik Detektif Conan, habuan nak baca atas bas. Gi City Points, Billions ada wat sale sebab diorang nak perabih stok, barang murah-murah la waktu tu. Tapi tak beli apa pun.

Pastu singgah jap kat Pusat Dakwah sebab kat situ Yayasan Islam Negeri Kedah (YINK) buat taklimat untuk pelajar yang nak ke Mesir dan Jordan tajaan depa. Tuan Haji Zohdi ngan Abah pun ada sekali. Makan tengah hari kat situ. Ada nak serah surat sket kat Bang Zul Hasan. Ada berita gembira untuk aku arini, alhamdulillah. (Confidential)

Balik bersiap beg nak pi Ipoh, rumah Kak Lynn, nak gi dok sana seminggu, jalan-jalan kot sana pulak sambil-sambil rehat n release tension. Keluaq umah koi 2.45 petang, bas satgi koi 3.30 petang, takut tak dan. Pi ngan motor ja pasai beg kecik ja. Ayah aku tlong antaq kat Shahab.

Bas bertolak tepat jam 3.30 petang, ramai orang pakai topeng arini. Aku ni pun batuk gak sket-sket, seriau gak, tapi doktor kata batuk biasa ja.

Dipendekkan ceghita, aku sampai kat Hentian Medan Gopeng koi 7.15 malam, lapaq plak, beli pau ayam kat situ tapi... tak sedap. Huhu. Abang Firdaus (abang aku) tunggu kat situ, dia pi naik motor. Pastu pederaih pi umah dia, semayang Maghrib kat situ. Pastu keluaq pi pasar malam, jumpak Kak Lynn ngan Abang Jamal (abang ipaq) kat situ, beli barang-barang nak masak esok. Pastu singgah makan kat kedai Tom Yam Rini kat Jalan Tanjung Rambutan. Malam ni aku tidoq kat Taman Kinta Jaya, rumah Kak Lynn.

[Kak Lynn ngan Nazrin kat kedai tom yam]

[Ni la rupa plaque ngan jam tangan yang nak dihadiahkan
kat pensyarah Al-Azhar di Cairo 18 Ogos nanti. Aku tak sempat tengok
pun hadiah ni, pasai baru siap petang td] Kredit: Cik Li

*Hari ni Malaysia dikejutkan dengan pemergian Ustaz Asri Rabbani ke rahmatillah. Semoga roh almarhum dicucuri rahmat-Nya. Al-Fatihah.
0 Responses

Post a Comment

  • Akulah aku



    Mohd Fairuz Mohammad
    Jalan Kuala Kedah,
    Alor Setar,
    Kedah Darul Aman.



    E-mel: furud85@yahoo.com

    No. Telefon:
    Malaysia +60134383785
    Mesir +20114665326





    Dah mula kira...


    Nak nyembang?


    Berapa ramai dah?

    Statistik pelawat sejak 28/09/2009:
    widgeo.net

    Mai dari mana?

    Statistik negara pengunjung sejak 04/11/2009: free counters