Bayi Pertama El-Ittihad, Kenduri dan Serdang
Koi 11.00 pagi, Irsyad mai raya di rumah. Pagi ni aku plan nak pi ziarah Kak Su, pastu nak pi kenuri Us. Aziz kat Langgaq, pastu nak ziarah Rasydan sebab adik dia meninggal dunia pagi tadi sebab eksiden. Al-Fatihah.

Cik Li ngan Hadi semalam tido di umah Jamen, depa bertolak mai naik van terus ke umah Kak Su. Aku bertolak dengan Irsyad koi 11.30 pagi pi umah Kak Su, kami sampai sana lebih kurang koi 12.00 tengah hari, kat situ dah ada Bang Ya, Kak Mah, Hana', Cik Li, Hadi ngan Jamen. Sambil-sambil pi raya umah Kak Su ngan Tok Chik kat Bukit Pinang, kami sebenaqnya nak pi ziarah baby pertama Ittihad, nama Muhammad Aiman Rayyan bin Azizi. Mabruk alaikuma!

[Bayi pertama El-Ittihad, Muhammad Aiman Rayyan]

[Dok tanya apa gamaknya]

[Haha, Cik Li peluk sampai Aiman terlena. Empuk tui la]

[Didukung bonda]

Aku call ayah aku mintak permission nak pi bermalam di Serdang sebab esok ada kenuri Muzamil kat sana. Kebenaran diberikan, satgi nak kena balik ambik baju sket la.

Koi 12.30 tengah hari, kami semua bertolak pi ke Langgaq, ada kenduri kawin Us. Aziz. Kenduri Ittihadian gak ni pun. Kat situ kami jumpak Bang Nazif, Bang Man Hajar, Bang Nuat, Us. Usamah, dengan Us. Syakir. Menu kenuri arini nasi minyak, sup daging, daging masak kicap ngan dalca. Mabruk gak kat Us. Aziz.

[Selamat pengantin baru buat Us. Aziz]

[Hmm makan ja, makan]

[Bergambar dengan senior-senior kat Langgaq]

[Pengantin dan kawan-kawan] Kredit: Farahi

Lepas tu kami singgah pi meraya di umah Irsyad kat Jabi. Umah dia dekat ngan Sekolah Kebangsaan Jabi. Mak dengan tok dia ja yang ada di rumah, ramah gak. Irsyad ni posa 6 arini, tapi dia la dok buat ayaq jamu kami. Mak dia jamu tupat pulut hitam sama, baru rebus ja katanya. Kami semayang Zohor di situ. Rehat-rehat sat, satgi ni nak jalan jauh. Pastu kami mintak diri nak balik. Aku naik van Jamen kali ni.

[Rumah Irsyad]

[Haha, dok tersenyum depan umah seniri]

[Kuih raya umah Irsyad]

Koi 3.30 petang, aku, Cik Li, Hadi ngan Jamen pi shopping kat Star Parade (Pacific). Aku pi beli baju 2 helai, kemeja, dah tengok lawa, beli pi la tumpang duit dok ada. Hadi ngan Cik Li beli banyak helai gak. Pastu kami beli hadiah nak bagi kat Muzamil esok ni, bungkuih siap-siap la senang. Esok pi bagi ja. Hadiah tu dari Ittihad untuk Ittihadian. Punya la lama dok kat Pacific tu, sampai koi 6.30 petang. Hadi ngan Jamen pi lena dalam van dah, pasai tak larat nak tunggu.

Pastu kami pi antaq Hadi pi rumah Kie kat Tanjung Bendahara, pastu aku, Cik Li ngan Jamen bertolak nak pi umah aku, pasai aku nak pi ambik baju sket, dah nak bermalam di Serdang. Koi 7.00 malam, singgah semayang di Surau Simpang Kuala. Nama surau tu Madrasah Al-Ittihad, sedap nama surau tu kan. Hehe. Koi 7.20 malam baru sampai kat umah aku, terus semayang Maghrib. Cik Li ngan Jamen pun sembang ngan ayah ngan mak aku sementara aku dok pack baju nak wak pi. Perancangan nak ke umah Rasydan tu terpaksa ditunda, sebab masa dah tak mengizinkan dah ni, ni pun dah lewat dah ni.

Koi 8.00 malam, kami bertolak ke rumah Jamen sebab Kie dengan Hadi dok tunggu di sana, kami nak pi naik Proton Waja Kie. Sampai di rumah Jamen lebih kurang koi 9.00 malam. Rehat-rehat sat pastu, ada gak yang mandi pasai panas. Koi 10.30 malam, kami berlima bertolak ke Serdang, naik highway ja cepat sket. Dalam keta tu dok bersembang banyak topik gak la.

Sampai kat Serdang lebih kurang koi 12.00 malam. Kami pi makan mee goreng kat kedai berhampiran. Koi 12.30 malam baru pi ke Kuarters Bomba Serdang. Muzamil dok sini, kami pun akan bermalam di sini. Kami 5 orang ditempatkan di tingkat 2, dalam sebuah bilik yang agak padat memandangkan majoriti kami ni semua 'saiz gusti'. Haha. Tapi tak pa ja, sebab nak tidoq sat ja, pagi esok nak wat keja. Sebelum tidoq tu, pi makan sup daging kerbau dulu. Power!
0 Responses

Post a Comment

  • Akulah aku



    Mohd Fairuz Mohammad
    Jalan Kuala Kedah,
    Alor Setar,
    Kedah Darul Aman.



    E-mel: furud85@yahoo.com

    No. Telefon:
    Malaysia +60134383785
    Mesir +20114665326





    Dah mula kira...


    Nak nyembang?


    Berapa ramai dah?

    Statistik pelawat sejak 28/09/2009:
    widgeo.net

    Mai dari mana?

    Statistik negara pengunjung sejak 04/11/2009: free counters