Berkunjung ke Taman Seri Kota
Koi 4.50 petang, aku, Abah ngan Mama bertolak pi umah Pak Cik Safari ngan Mak Cik Masitah kat Taman Seri Kota, Jalan Kuala Kedah. Pak Cik Safari ni kawan Abah dan ayah Kak Tini, senior aku di Mesir. Saja ja bawak Mama pi ziarah, exercise sket petang-petang ni. Sampai kat situ koi 5.05 petang.

Sesampai ja kami, terus dijamu dengan kuih-muih ngan mee bandung Johor. Yum yum!

[Mak Cik Masitah dok cedok kuah mee bandung]

[Hehe merahnya, dah macam
perwakilan Wanita UMNO pulak]

Sembang tu macam-macam. Haha, kisah ikan talapia la, wat siam la, ahli kitab la, gempa bumi Padang la, macam-macam lagi la. Hehe, aku dengaq ja. Sambil-sambil tu hujan turun. Kemarin dulu hujan tu tak renti-renti. Kemarin ja panas sikit, arini dah hujan balik.

[Pak Cik Safari ngan Abah]

Sembang punya sembang, koi 6.00 petang, kami bertolak balik. Umah dekat ja, tak kisah, 10 minit camtu sampai la.

Pas balik, aku keluaq pi beli makan malam kat Billion, sebelum tu singgah kat umah Pak Cik Safari sekali lagi, ada hagah depa nak bagi, tadi terlupa. Hehe. Dapat teluq ayam kampung ngan pisang dua tandan. Terima kasih banyak-banyak.

Koi 7.40 malam, Muslim call, ajak teman beli barang. Dia baru balik dari Indonesia, ada la bagi hagah sket kat aku. Terima kasih.

Koi 8.00 malam, kami sampai kat Alor Setar Mall (Pacific), Tandop. Aku pun beli gak barang sket. Dahsyat Pacific ni, buat diskaun sampai 85%! Harga sarung tilam yang RM130 tinggai jadi RM19.50 ja! Sapu la, apa lagi!

Kat situ terserempak dengan Ustaz Fauzi Ismail, ustaz kami kat Maahad dulu. Ustaz la ni dok ngajaq di Maktab Mahmud Kulim, jauh gak tu dok berulang tiap-tiap hari Aloq Setaq-Kulim. Baru pindah ngajaq kat sana 4 bulan lepas. Borak-borak ngan Ustaz dalam setengah jam. Kat Pacific ni terserempak gak dengan Dato' Jamil Idrus, mantan ADUN Pengkalan Kundor, tapi tak pi teguq pun, segan la pulak, dia bukan kenai aku. Huhu.

["Nta bayangkan, Ustaz berulang alik
Aloq Setaq-Kulim sehari RM180 kena bayaq" - Ustaz Fauzi]

Pastu Muslim belanja milo ais ngan roti sardin. Koi 10.00 malam, aku sampai kat umah.

Cuti aku berbaki 30 hari ja lagi. Bulan depan dah nak balik Mesir dah. Huhu.
0 Responses

Post a Comment

  • Akulah aku



    Mohd Fairuz Mohammad
    Jalan Kuala Kedah,
    Alor Setar,
    Kedah Darul Aman.



    E-mel: furud85@yahoo.com

    No. Telefon:
    Malaysia +60134383785
    Mesir +20114665326





    Dah mula kira...


    Nak nyembang?


    Berapa ramai dah?

    Statistik pelawat sejak 28/09/2009:
    widgeo.net

    Mai dari mana?

    Statistik negara pengunjung sejak 04/11/2009: free counters