Kenduri kahwin kat Pantai Johor dan hantaq PKPK
Koi 12.00 tengah hari, aku sampai kat umah Bang Ya. Satgi nak pi kenuri kahwin umah Sohibus Fadhilah Dato' Wira Syeikh Yahya Jusoh, Ketua Hakim Syarie Negeri Kedah Darul Aman kat Pantai Johor. Bang Ya baru balik dari Maktab Mahmud ja, Hana' ada temuduga pelajar baru untuk sesi persekolahan akan datang.

Kami bertolak ke rumah kenduri koi 12.15 tengah hari, sampai kat situ koi 12.20 tengah hari, dekat ja, ada jalan shortcut plak tu. Sesampai tu, kami disambut tuan rumah yang segak berbaju melayu kaler biru muda. Pastu menjamu selera la, menu kenuri dia nasi minyak, gulai rebung, daging ngan ayaq asam, ayam masak merah ngan acar buah.

[Disambut SS Dato' Wira Syeikh Yahya]

[Awai lagi ni, orang tak ramai lagi]

Tak lama lepas kami sampai tu, Dato' Murshid Diraja Dato' Paduka Syeikh Abdul Majid Mohd Noor, mantan Mufti Negeri Kedah Darul Aman pun sampai. Syeikh Azhari, Us. Shafie Pengetua Maahad, Us. Idris Shafie, Cikgu Laudin, Abg. Sofi, Abg. Mi Nordin, Sir Nala pun ada.

["Mi, aku kalau Sofi pakai baju corak yang sama,
aku tak pakai dah baju corak tu!" - Bang Ya]

Antara kenalan aku yang buleh jumpak kat sini Afif Dato' Wira Syeikh Yahya, Farhan Nordin ngan Ashraf Basarudin. Koi 12.55 tengah hari, aku ngan Bang Ya sekeluarga bertolak balik.

["Nah ambik nih, dapat dak gi?" - Afif]

[Bang Ya, Kak Mah dan Hana']

[Famili Ashraf Basarudin]

Lepas ambik motor kat umah Bang Ya, aku pun pederaih balik. Pokok hujan kelam dah nu. Elok-elok sampai kat umah ja, hujan meneru turun, lebat gila.

[Pokok hujan yang dok hambat aku dari tadi]

[Lebat, susah nak cari hujan camni kat Mesir]

Lepas semayang Maghrib, aku ke epot Kepala Batas, nak pi antaq Syeikh Yusoff a.k.a. Abah pulang ke Mesir. Check-in dalam koi 8.00 malam. Aku sampai kat epot koi 7.45 malam, tengok lengang ja, silap epot ka, tapi tengok kat skrin memang tuleh flight ke Kuala Lumpur memang naik kat sini. Tunggu je la.

Abah sampai epot koi 8.00 malam, ramai gak yang mai mengantaq Abah. Lepas scan barang, pi la timbang kat penimbang sebelah tu, tudia naik sampai 41kg, yang buleh bawak ni 30kg ja, lebih tu nak kena bayaq la. Pastu punggah barang kat situ la, nasib baik ada staf epot yang buleh tolong. Last sekali lepaih gak la 41kg tu.

["Jenuh nak kena punggah pulak dah..." - Syeikh Yusoff]

[Ustaz Naim Ahmad bersama isteri
dan puteri sulung,
Nur Izzatul Wafa' Mohd Naim]

[41kg! Flight domestik ni leh bawak 30kg ja]

[Brader yang incaj urusan timbang barang]

Lepas salam-salam, Abah pun masuk Bilik Pelepasan Dalam Negeri koi 9 malam, aku pun balik la, hujan lebat luaq nu, kira apa, ghedah ja la, sejuk sket. Hehe, sampai umah tepat koi 10 malam.
0 Responses

Post a Comment

  • Akulah aku



    Mohd Fairuz Mohammad
    Jalan Kuala Kedah,
    Alor Setar,
    Kedah Darul Aman.



    E-mel: furud85@yahoo.com

    No. Telefon:
    Malaysia +60134383785
    Mesir +20114665326





    Dah mula kira...


    Nak nyembang?


    Berapa ramai dah?

    Statistik pelawat sejak 28/09/2009:
    widgeo.net

    Mai dari mana?

    Statistik negara pengunjung sejak 04/11/2009: free counters