Sambut Mr. Manyalawi
Pagi ni aku join sarapan dengan Bang Ya, Bang Zul YINK, Haji Kamal, Ustaz Aidil ngan Muslim kat Stadium Darul Aman. Sampai kat situ koi 9.30 pagi. Makan roti telur ngan milo panas sambil-sambil borak pasal perkembangan Al-Muttaqin. Dok kat situ sampai koi 10.30 pagi.

Koi 2.00 petang, aku bertolak pi rumah Bang Ya, satgi nak pi sambut Mr. Muhammad Manyalawi, kontraktor rasmi Asrama Darul Aman Kaherah di Mesir. Berulang-alik Malaysia-Mesir ni benda biasa ja bagi dia, aritu ja baru mai, ni dah sampai lagi, dia pun dok kaya dengan orang melayu ja. Aku, Bang Ya ngan Ustaz Aidil bertolak pi Lapangan Terbang Sultan Abdul Halim, Kepala Batas koi 2.40 petang. Sementara nak tunggu Mr. Manyalawi keluaq, kami singgah makan kat kafeteria dalam epot tu. Makan nasi lauk kampung, lapaq la. Tapi elok-elok aku letak pinggan nasi atas meja ja, dah nampak berpusu-pusu orang keluar dari Balai Ketibaan. Bang Ya ngan Ustaz Aidil pi tunggu kat situ la, aku makan dalam keadaan kelam kabut, nak tinggai nasi pun dah boh dah, tak manis pulak (teruk tui aku ni, makan sorang-sorang!) Huhu.

Mr. Manyalawi muncul di Balai Ketibaan koi 2.55 petang, elok aku habih makan ja, tangan pun bau belacan. Wakaka! Bang Ya ajak dia minum jus epal dulu. Dalam koi 3.20 petang, baru kami bertolak keluaq dari epot.

["Akhbar eih ya Fayrouz?" - Mr. Manyalawi]

Mr. Manyalawi ni ada temujanji dengan YAB Menteri Besar satgi. Dia ni kalau turun Kedah, mesti tak miss jumpak ngan MB. Aku pi ambik motor yang park kat umah Bang Ya tadi, pastu balik la, letih la, ngantuk, lagi pulak Abah nak kluaq satgi. Aku sampai rumah koi 4.20 petang.

Muslim balik ke Mesir malam ni, moga selamat sampai kat sana. Sori tak dan nak antaq.
0 Responses

Post a Comment

  • Akulah aku



    Mohd Fairuz Mohammad
    Jalan Kuala Kedah,
    Alor Setar,
    Kedah Darul Aman.



    E-mel: furud85@yahoo.com

    No. Telefon:
    Malaysia +60134383785
    Mesir +20114665326





    Dah mula kira...


    Nak nyembang?


    Berapa ramai dah?

    Statistik pelawat sejak 28/09/2009:
    widgeo.net

    Mai dari mana?

    Statistik negara pengunjung sejak 04/11/2009: free counters