Sambut Kak Zah
Pagi tadi Puan Zaharah Md. Hashim atau mesra dengan panggilan Kak Zah call, dia kata nak balik Kedah petang ni. Kak Zah ni bekas Pegawai Atase Pendidikan di Jabatan Penuntut Malaysia Kaherah (JPMK) sekitar tahun 2004, la ni bertugas sebagai Ketua Unit Perhubungan dan Keurusetiaan, Bahagian Pendidikan Islam, Kementerian Pelajaran Malaysia di Putrajaya. Balik Kedah ni pun atas urusan rasmi, nak melawat sekolah katanya, hari Rabu nak balik KL.

Lama sangat dah tak jumpak dia, tu yang pederaih pi epot gak tu. Sampai kat epot Kepala Batas koi 2.45 petang. Flight dia landing koi 2.50 petang. Dan rehat-rehat sat, koi 3.08 petang Kak Zah pun muncul di Balai Ketibaan. Lepas bertanya khabar, dia introduce aku kat geng Jabatan Pelajaran, punya la ramah sampai dia kata aku adik angkat dia. Hahaha! Ikut suka kak la. Hehe.

[Hehe, travel sorang-sorang, kesian...]

["Fairuz ni adik angkat saya (oops!)" - Kak Zah]

["Kak Zah nak pi sana awai bulan depan" - Kak Zah]

Kak Zah disambut oleh En. Musa Jayyid Mohamad, Penolong Pengarah Pendidikan Islam Teras (Rendah), Jabatan Pelajaran Negeri Kedah Darul Aman. En. Musa ni dulu ngaji Mesir gak, kuliah Syariah kat Tanta, speaking Arab ammi la ngan aku, apa lagi.

[Yang bersongkok tu En. Musa]

["Jemput la mai ziarah rumah kat Tokai" - Kak Zah]

Koi 3.20 petang, aku bertolak pi Pacific, nak cari barang sket. Sampai di rumah koi 4.40 petang.
0 Responses

Post a Comment

  • Akulah aku



    Mohd Fairuz Mohammad
    Jalan Kuala Kedah,
    Alor Setar,
    Kedah Darul Aman.



    E-mel: furud85@yahoo.com

    No. Telefon:
    Malaysia +60134383785
    Mesir +20114665326





    Dah mula kira...


    Nak nyembang?


    Berapa ramai dah?

    Statistik pelawat sejak 28/09/2009:
    widgeo.net

    Mai dari mana?

    Statistik negara pengunjung sejak 04/11/2009: free counters