Ipoh lagi
Koi 10.05 pagi, aku ngan Abah keluaq naik motor ke Shahab Perdana, bas aku dijangka bertolak koi 11.00 pagi arini. Sebelum ke Shahab, kami singgah kat Bank Islam dulu, nak tolong abah wak keluaq duit pencen. Sampai kat Shahab koi 10.40 pagi. Bas pun dah ada dah.

Sementara nak tunggu bas nak jalan, aku beli Kosmo kat kedai dalam Shahab tu, habuan baca atas bas. Bas ni bertolak koi 11.05 pagi, huhu penumpang ada 8 orang ja, nak ambik seat sorang 4 pun buleh. Seat aku nomot 4A, sekali kat belakang aku ada sorang minah India, sembang talipon dari Kedah sampai ke Perak tak habeh-habeh. Yennadei! Sikit diam boleh ka? Ayyo! Lantak dia la. Haha.

[Lagi lagi tiket bas]

Koi 12.00 tengah hari, bas MaraLiner yang aku naik ni berhenti jap kat Hentian Alor Pongsu (kot), ada penumpang nak buang ayaq. Pastu bas jalan balik la, berenti 10 minit camtu ja.

Aku sampai kat Hentian Bas Ekspres Medan Gopeng koi 2.50 petang, Abg. Firdaus dah dok tunggu dah, mai nyambut naik motor. Sampai kat umah Abg. Firdaus koi 3.30 petang, semayang Zohor kat situ. Pastu terus pi umah Kak Lynn kat Taman Kinta Jaya, sampai situ lebih kurang koi 4.00 petang. Pas Asaq satgi ada jamuan raya kat depan umah. Rumah terbuka la kira, jiran kak aku, betui-betui depan rumah. Ada mee kari ngan pulung kuning (pulut lagi?).

Tak lama pastu Abg. Jamal balik dari kem, ada jamuan raya gak kat Kem Pasukan Gerakan Am (PGA) Ulu Kinta tadi. Siap dengan baju melayu kuning ayaq ngan sampin. Hehe.

Pas balik umah jiran tu, kami semua pi ke Tesco Ipoh kebih kurang koi 6.00 petang. Mana-mana Tesco dalam Malaysia ni sama ja pattern design dia. Beli bahan nak masuk untuk wak pi berkelah esok. Pastu balik umah la.

[Abg. J ngan Kak Lynn]

[Welcome to Tesco Ipoh]

[Font apa dia pakai ni...]

[Tak dan nak buat apa lagi dah boring ka?]

[Haaiikkk jangan!]

[Ha bayaq lekaih...]

["RM36.00 encik.."]

Koi 8.20 malam, ada lagi satu rumah terbuka jiran kak, dekat depan umah gak, selang 2-3 rumah kawan tadi tu. Menu dia eksklusif sket, pasai aku tak pernah makan lagi menu ni, ni first time try ni. Menu dia nasi himpit goreng. Hmm, buleh tahan gak rasa dia. Lain daripada tu ada la popia goreng, kerepek, kuih raya dan lain-lain. Emm, 21 Syawal dah ni, tak habih-habih lagi raya no? Hehe, esok nak gi picnic. Kalau dalam filem Nasib Si Labu Labi, Haji Bakhil sebut camni... "Kita kan nak pegi peknik!" Wakaka... (lawak ke dak?) Huhu.
0 Responses

Post a Comment

  • Akulah aku



    Mohd Fairuz Mohammad
    Jalan Kuala Kedah,
    Alor Setar,
    Kedah Darul Aman.



    E-mel: furud85@yahoo.com

    No. Telefon:
    Malaysia +60134383785
    Mesir +20114665326





    Dah mula kira...


    Nak nyembang?


    Berapa ramai dah?

    Statistik pelawat sejak 28/09/2009:
    widgeo.net

    Mai dari mana?

    Statistik negara pengunjung sejak 04/11/2009: free counters