Mabruk wat pasangan pengantin baru
Koi 1.50 tengah hari, aku pi umah Muslim, japgi nak pi kenuri kawin kawan aku kat Lorong Titi Siam, Jalan Teluk Wanjah. Koi 2.10 petang, kami bertolak pi umah kenuri.

Sampai kat situ koi 2.30 petang, ramai gak orang. Kenuri depa ni tema kaler hijau muda. Pengantin lelaki ni kawan aku waktu form 6 dulu kat Maktab Mahmud, nama Firdauz, pengantin pompuan nama Rohana, orang Sungai Limau.

[Hadirin bawah khemah hijau]

[Kek 2 tingkat pun kaler hijau]

Waktu kami sampai tu, pengantin baru nak menyantap jamuan. Pengantin laki ni kami panggil Mat Jo kat sekolah dulu (walaupun nama dia Firdauz... jangan tanya pasai pa kami panggil camtu!). Firdauz a.k.a. Mat Jo ni abang Faiz Johan, junior aku kat Mesir, dia la yang jemput mai kenuri ni.

[Pose baik punya]

Koi 2.50 petang, YB Dato' Haji Ir. Amiruddin Hamzah, Ahli Majlis Mesyuarat Kerajaan Negeri Kedah Darul Aman merangkap Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Anak Bukit sampai, low profile tul YB ni. YB Dato' Haji Ir. Amiruddin ni Pengerusi Jawatankuasa Industri dan Pelaburan, Pertanian dan Industri Asas Tani serta Bioteknologi Negeri Kedah Darul Aman.

[YB Dato' Haji Ir. Amiruddin Hamzah]

Kat rumah kenuri ni aku ngan Muslim jumpak Amin Esa, kawan satu sekolah gak dulu. Kami angkat kaki koi 3.05 petang, kat simpang nak keluaq tu terserempak ngan Suhaimi, baru sampai ja.

[Yang ni pun hijau gak...]

Selamat pengantin baru buat pasangan Mohammad Firdauz Johan dan Rohana Zainol, moga bahagia selamanya. (Sorang lagi kawan aku kawin...)
0 Responses

Post a Comment

  • Akulah aku



    Mohd Fairuz Mohammad
    Jalan Kuala Kedah,
    Alor Setar,
    Kedah Darul Aman.



    E-mel: furud85@yahoo.com

    No. Telefon:
    Malaysia +60134383785
    Mesir +20114665326





    Dah mula kira...


    Nak nyembang?


    Berapa ramai dah?

    Statistik pelawat sejak 28/09/2009:
    widgeo.net

    Mai dari mana?

    Statistik negara pengunjung sejak 04/11/2009: free counters